"Как Гринч открадна Коледа" на д-р Сюс през 2000 г.

Свързани новини

25.12.2023 08:01

Как този изненадващ Коледен филм се превърна в моден фаворит

Видян 26214 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 1.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

   За мнозина Коледа е време, което обикновено се свързва с "грозни" пуловери с елени или вратовръзки със снежни човеци. И това е особено валидно за големия екран: От крещящата, бродирана с имел жилетка на Нора Кранк в "Коледа с Кранкс" до полото с Рудолф на Марк Дарси в "Дневникът на Бриджит Джоунс", има съгласие, че между всички хартиени корони, шапки на Дядо Коледа и преливащи се цветове, лошата мода процъфтява през празничния сезон.

Но не е задължително да е така и една конкретна празнична класика е доказателство за това: Номинираната за "Оскар" работа на дизайнерката на костюми Рита Риак по адаптацията на "Как Гринч открадна Коледа" на д-р Сюс през 2000 г. напомни на зрителите, че не е задължително да се обличаш скучно и че Коледа може - и трябва - да бъде шик.


Ултрабляскавата визия за юлското облекло беше далеч от това, което се предлагаше на други места; максималистичен подход към скромната история на Сеус, която проследява арката на изкуплението на неудържимия зелен антигерой (Джим Кери), който открадна Коледа.


В модния филм тогавашната детска звезда Тейлър Момсен се превъплъти в ролята на малката Синди Лу Коу, с впечатляващ гардероб, изпълнен с рокли с буфан ръкави, палта и пижами.


Друга запомняща се визия е карираната рокля с корсет, съчетана със сюрреалистичен фасхатор от чаша чай, носена от Моли Шанън (в ролята на Бети Лу Кой). "Това промени света на модата", казва Раяк за кутюрната визия с чаша и шапчица. Тя си спомня как малко след излизането на филма посещава бутик на Версаче в Лас Вегас и вижда манекенки, облечени в собствените си шапки от чаши. "Това ми направи доста голям комплимент."

Най-забележителни обаче са театралните костюми на Марта Мей Уовиър - похотливата любов на Гринч, изиграна от Кристин Барански - които наскоро намериха нова аудитория в интернет.

Днес модните ентусиасти на "Гринч" от поколението Z са създали уроци в YouTube, в които подробно се описва как да се направят костюмите на Марта Мей в домашни условия, а редица продавачи в Etsy рекламират изработени по поръчка реплики. Снимки на Барански на снимачната площадка в праховосиня и бяла роба с щраусови пера в холивудски стил се появяват в сайтовете на социалните мрежи като по часовник всеки декември. "Модната икона на Ковачите", пише един фен в X. "Никой не го е правил като нея".
Костюмите на Раяк бяха едновременно причудливи и модни.


Подновеният интерес е изненада дори за Ряк. "Вчера разбрах, че Марта Мей е емблематична", казва тя по телефона от дома си в Лос Анджелис. "Това е лудост."

Докато в оригиналната детска книжка от 1957 г. и в анимационния телевизионен спектакъл от 1966 г. модата на "Кои" е семпла - нощници, гамаши, сака и папийонки в обтекаема палитра и сеусовски разцветки - в адаптацията на живо Риак е насърчена да бъде фантастична.

"Бях израснал с д-р Сюс, неговият стил беше толкова енергичен и жизнерадостен - и анимационен", казва Ряк. "Проблемът беше да разбера как да пресъздам рисунките му в 3D."


Костюмите на Риак бяха едновременно причудливи и модерни.


Нейното решение беше текстурата: кичури, вълна, помпони, букле, велур, плетиво на една кука, шенил, чизми и шартрьоз. "Направихме много пуловери, всички от мохер и всички пухкави", казва тя. "Опитахме се да вземем действителни форми от книгата и да ги превърнем в пуловери с интарзия." Основният слой на всеки от костюмите на Риак беше подплатен костюм, който извайваше почти всеки Кой в Койвил в ясно изразена крушовидна форма.


С изключение на Марта Мей, чиито силуети се основават на стила от 50-те години на миналия век. "Защото филмът е за семейството", казва тя. "И това е времето, когато съм израснала, така че имах привързаност към определени визуални неща".


Къдравият халат, украсен с щраусови пера, е любим на феновете в социалните мрежи.


Едно от тях беше споменът за коронацията на кралица Елизабет II (покойният британски монарх дори присъства на лондонската премиера на филма, макар вероятно да не е знаел за модното вдъхновение, което е предоставил). "Когато бях малко момиченце, толкова се вълнувах от роклите и принцеса Маргарет", казва Ряк." Обожавах тесния корсет, плавната пола, онези топове, наподобяващи корсет. Мислех, че са толкова женствени и красиви."


Грандиозните поли и силуетите с пясъчен часовник вдъхновиха една конкретна визия: Роклята на Марта Мей за коледната церемония. Украсеният с кадифено малиновочервен корсаж имаше сладко сърцевидно деколте, завършващо с обточен ръб от същия горскозелен тюл, който съставяше обемната пола. "Бях луда по тюла", казва Ряк.

Друго вдъхновение за характерния стил на Марта Мей е актрисата и комик от 50-те години на миналия век Люсил Бол. "Мислех си малко за Люсил", каза Ряк. "В дрехите на Марта има и малко дух на музикална комедия.


Къдрици, плитки и конска опашка, която буквално издига прическата "up-do" до нови висоти: тази прическа на героинята на Тейлър Момсен - Синди Лу - имаше всичко.


Мигнете и може да пропуснете препратката към Ball. В една от сцените, когато Марта Мей разказва най-ранните си спомени с Гринч, тя седи на дивана си в костюм на "домакиня" - комбинация от панталон и рокля, популяризирана от Бол в ситкома "Обичам Луси" през 1951 г. ("Тя не получи много екранно време", оплаква се Риак. "Но е доста зашеметяваща.") В сериала Бол беше известна с това, че носеше дълъг халат върху панталони с цигари, докато организираше вечери. Панталоните на "домакинята" дори се превръщат в сюжетна линия по време на един епизод, когато Бол се опитва да подари чифт на домакинята си Етел. "Видях ги миналия месец в Harper's Bazaar", казва Бол. Тя отговаря със закачка: "Е, със сигурност са странни".

Версията на Марта Мей е изработена от син херцогски сатен, с портретна яка, за да подчертае наниза от перли. Около талията на Барански имаше гигантска панделка от тафта. "Това е преувеличен детайл, което е това, което имам предвид под комедия. Малки преувеличения и силни силуети."



Този рискован костюм на госпожа Клаус е личен фаворит на Ряк.


Нямаше нищо, каза Ряк, което Барански да не е готов да носи. "Не мисля, че всяка актриса би могла да се справи с тези елементи. Но Кристин беше толкова игрива. Тя знае как да работи с костюма."

Включително пикантния костюм на госпожа Клаус - мини рокля с червена и бяла кожа, носена в ролята на Марта Мей, която внушително изстрелва коледни лампички от оръдие. Ако Раяк можеше да притежава някоя част от филма, това щеше да е тази. "Харесва ми костюмът на Дядо Коледа", казва тя. "Забавен е и е много секси." (Барански) е много агресивна, като се развява наоколо и изстрелва тези украшения.

Сега, когато светът отново се връща към Куивил и костюмите на Риак в обратното броене до празниците, би ли променила нещо? "Искам да променя всичко", казва тя. "Е, не искам да променям Марта. Но просто бих искала да се върна и да направя някои от тях отново".


Източник: CNN



 


 




 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

Какво ще се случи, ако паднете в черна дупка?

Какво ще се случи, ако паднете в черна дупка? (Видео)

Смята се, че попадането в черна дупка би ...

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 12 май 21:00ч.

Специален отдел Q: Пациент 64

Режисьор: Кристоффер Бо
В ролите: Фанни Борнедал Nete Фарес Фарес Assad Елиот Кросе Хове Curt Wad Николай Ли Карл Мьорк

виц на деня


Горещ юлски следобед.

Държавен служител пуши бавно цигара пред учреждението.
Към него се приближава друг държавен служител и иска огънче.

Държавният служител му подава запалката и пита: „И ти ли не можеш да спиш?“

към хороскоп хороскоп

рак