В социалните мрежи (@Bulgarian Registry и @Tuning.bg) се появиха снимки от София на едно от най-рядко срещаните съвременни BMW-та.

Свързани новини

31.01.2024 09:45

Едно от 50 произведени BMW 3.0 CSL вече е в България

Видян 4073 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

В социалните мрежи (@Bulgarian Registry и @Tuning.bg) се появиха снимки от София на едно от най-рядко срещаните съвременни BMW-та. Емблематичното 3.0 CSL слиза от автовоз пред представителство на баварската компания у нас. Това е един от 50-те произведени екземпляра, всеки от които като нов струваше около 750 хил. евро. Цените на вторичния пазар са още по-фрапиращи. През ноември 2023 екземпляр №44 бе продаден за 1 017 500 евро чрез търг на RM Sotheby’s в Мюнхен. Само преди седмица пък Luxury Cars Hamburg излязоха с още по-фрапантна оферта – 1 249 500 евро за екземпляр с първа регистрация през юли 2023 г., който е на едва 25 км, практически никога не е каран.

Не знаем кой от 50-те екземпляра е “българският”, но при всяко положение става въпрос за една от най-интересните коли на BMW в последно време.



3.0 CSL е създадено през 2022 г. по случай юбилея на M GmbH, като изработката на всеки екземпляр отнемаше по три месеца, а колата беше разпродадена много преди да видим първите снимки.

Стъпил върху стандартното M4, новият 3.0 CSL се задвижва от същия 3-литров редови шестак с 560 к.с. Това е най-мощното 6-цилиндрово BMW, правено някога. За разлика от M4 Competition (510 к.с.) мощността отива само към задните колела, при това през 6-степенна ръчка! За основа е послужил двигателят от DTM – с подсилен картер, олекотен и усилен колянов вал и създадени на 3D принтер цилиндрови глави. Това инженерно чудо достига 7200 об/мин и 550 Нм.



Описаното дотук е допълнено с М диференциал (с до 100% блокиране) и карбо-керамични спирачки, скрити в джанти с размер 20/21 инча, съответно отпред/отзад. Тракшън контролът има десет степени на активация, включително напълно изключен. Практически цялата каросерия е направена от карбон, изпускателната система е от титан, а в интериора категорично има само две седалки (също карбонови). Това обяснява как е възможно 3.0 CSL да тежи 1270 кг, с близо половин тон по-малко от M4 Competition. На мястото на задните места има отделение за каски.

На фона на тази фантастична за каране техника е малко тъжно, че повечето 3.0 CSL никога няма да бъдат карани, а ще дремят в топли гаражи, докато чакат цената им да се вдига ли вдига… Такава ли ще бъде съдбата и на българския екземпляр!?

Източник: dizzyriders



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q: Ловци на фазани

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу

виц на деня

Блондинка опитва да постъпи на работа в полицията.

Възрастният шеф в полицията я поглежда и пита:

- Ще ви задам няколко въпроса. Колко е две по две?

- Ъъъъ, четири.

- Добре. Корен квадратен от 100?

- Ами, десет!

- Отлично. Кой е убил Ботев?

Блондинката замълчава.

- Не знам, - накрая казала тя.

- Добре, помислете и елате утре

Блондинката се обажда на приятелка. Тя я пита:

- Взеха ли те на работа?

- Не само, че ме взеха, но вече ми поръчаха и разследване на убийство!

към хороскоп хороскоп

стрелец