22.03.2019 10:03

Откриха непознати видове в нова съкровищница от вкаменелости в Китай

Учените откриха вкаменелости в Qingjiang, Китай на място, датиращо от 518 милиона години. То съдържа повече от 50% неизвестни досега видове, според ново проучване, публикувано в списание Science. Доброто състояние на мястото до река Danshui позволява на учените да запълнят празнините в добива на вкаменелости и да предоставят по-ясна картина на някои от най-ранните животински екосистеми.

Новооткритата съкровищница е уникална с това, че включва не само добре запазени фосили, но и меки организми. Сред видовете са корали, гъби, морски анемони, медузи, гребенести, членестоноги и малки безгръбначни, наречени кални дракони, както и микроскопични фосили.

Откритието е сравнимо с други впечатляващи обекти, като находището в Бърджис Шейл, в канадската провинция Британска Колумбия, открито през 1909 г., Chengjiang в Китай и Emu Bay Shale в Австралия.

Бърджис Шейл датира от 508 милиона години и включва добре запазени вкаменелости, включително меки тела, които показват наличие на кожа, очи, черва и мозъци.

Изследователите, които са работили на място в Qingjiang, вярват, че откритието им може да се конкурира с някои от другите места, защото има най-голямо относително разнообразие на видове и е с 10 милиона години по-старо от Бърджис Шейл.