16.02.2015 15:25

Светът е в краката на каката на Маринчо от „Стар Академи”

Видян 5776 пъти | Коментари 0
Гласували 2 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Ако някой още си спомня риалити шоуто „Стар академи”, което вървеше по Нова телевизия точно преди 10 години, сигурно си спомня, че победителят Маринчо от Пловдив разправяше, че и сестра му е певица. Е, същата тази Соня Йончева е новата оперна прима не просто на България, ами на света. Билетът за късмета за нея се явява победата в друг един формат за таланти – „Опералия” на великия Пласидо Доминго. Прави го точно петилетка, след като брат й триумфира в домашния тв формат. Днес, на 33, Соня е на върха на света.




„Вог” не е просто модна библия. Попадането в това списание е гаранция, че човек е станал истинска звезда. Там не пишат за Андреа и Мара Отвачарката. Едва ли някой помни дали преди 50 години, когато Райна Кабаиванска покорява с глас Ню Йорк тя е била на страниците на великото издание. Ала неотдавна лично главната героиня от „Дяволът носи Прада” Анна Уинтур отдели пространство – страницата е 50000 долара, за българката Соня Йончева от Пловдив. Не, защото е красива, а защото е невероятно талантлива. Две големи статии за нея, на още по-скъпа площ, пусна флагмана на прес журналистиката в целия свят „Ню Йорк Таймс” и в тях не пестят комплименти. Всъщност стига само цитираното мнение на генералния мениджър на оперния театър „Метрополитън”, откъдето апропо тръгва и голямата слава на Райна. Питър Гелб е категоричен: „Надявам се, че 




тя ще бъде една от големите звезди на Мет




и искам да бъда сигурен, че ще я имаме на нашата сцена поне за два спектакъла на сезон.”


Попадането в най-скъпоплатения за артистите оперен театър в света става не без пръста на съдбата за Соня. Тя получава шанса да изиграе Мими в „Бохеми” по случайност. Обаждат й се от Мет и я питат може ли да научи светкавично ролята. "Според мен това е лудост. Но щом ми се обадиха от Метрополитън, не се замислих и веднага приех", казва сопраното Йончева, която излязла на сцената само 5 седмици след като родила първото си дете. Тя забързала процедурата по издаването на паспорт за малкия ѝ син Матео, а докато го хранела през нощта, учела партитурата си от "Бохеми".


Американците се доверяват на вкуса на маестро Доминго, но също и на констатацията на твърде критичните критици от лондонския в. „Гардиън”, които след нейна изява в техния главен оперен театър пишат, както не са го правили от времената на Борис Христов: „Соня е една бъдеща звезда”.




Пловдивчанката емигрира на 18, през мрачната 1999 г.




В интервюта разказва, че България тогава изглежда на младото момиче „бедна и гладна”. Не че днес е много по-различна за дамата, която живее със семейството си в швейцарския кантон Во край женевското езеро, където са резиденциите на елита на света. Тя обича френскоезичните страни по много причини, сред които и първата й супер престижна награда от фестивала в Екс-ан-Прованс през 2007 г. Което пък й донася цели две стипендии от швейцарски фондации. Оттам пътят до Театро Реал в мадрид, до Скалата в милано, до оперите в Прага, Лил и къде ли не още е много по-кратък, отколкото погледнат откъм Пловдив. А също до контрактите със звукозаписните гиганти „Върджин” и „сони”.




Работи със Стинг, Елвис Костело, Владимир Козма




и с кого ли още не, а соловият й албум Paris, mon amour е модерна трактовка на класиката, каквото правят и останалите споменати музиканти в момента. Иначе има участие в други 3 колективни оперни проекта на DVD. Някой би обяснил успеха й с нейния съпруг – диригента Доминго Хиндоян, но всъщност тя сама пее и сама ражда двете им деца – малкият Матио се роди на 6 октомври миналата година. Всъщност брат й Маринчо също е около тях, след като мина през родната музикална академия и продължи в Женевската. Именно там преди години се дипломира преуспялата му кака.


Питър Гелб – директорът на Мет, говори за „бъдещите си творчески планове” с участието на нашата Соня. Тя ще бъде в главната женска роля - Дездемона в новата постановка на вердиевия „Отело”, с която ще се открие следващият сезон на прочутия театър. 




Коментарът на „Ню Йорк Таймс” е, че кариерата й полита




Когато е в световната метрополия, Соня отсяда в апартамент в Upper West Side, където приема педиатъра на бебето Матео, облича го за разходки в Сентрал Парк, където му бута количката, туитва и репетира ариите си. „Онова, което разбрах след голямата награда в „Опералия” е, че много по-важно от спечелването на една титла е удържането й. Човек трябва да бъде винаги готов, винаги в добра форма, винаги буден, винаги наясно със себе си и с това, което прави”. 


 


Когато дебютира в Мет за „Риголето”, заменяйки бременна колежка, „Таймс” за първи път писа за нея като й предрече недвусмислено: „грандиозна кариера (major career).”  И никой не се изненада, когато пловдивчанката  детронира самата световна №1 Анна Нетребко като Маргарита във “Фауст” на Гуно. Рускинята сама си призна: „моят глас вече не можеше да направи тази роля”.  „Изобщо, беше си луда година”, казва Соня.


 


Нещо като почивка за нея беше гастролът й в изключително престижния оперен театър на най-баровската страна в света Монако – този в Монте Карло, където тя пя с огромен успех и бе отбелязана от местната и френската преса с почитания.


 


Соня не рискува семейството си заради кариерата. Отказа се от Мими в Сан Франциско, когато научи, че е бременна с първото дете, после съдбата й върна жеста като я прати в Мет да замени Марина Поплавская в „Травиата” на Верди, което й отвори пътя към „Бохеми”.




В Бавария отново бе предпочетена пред Нетребко




и пя в мюнхенската опера в супер звездната продукция на „Манон Леско” – любима опера на българските оперни прими от златните времена и до днес. Тя печели овации от колегите си и заради способността да бъде на мега ниво, независимо от партньора. В Мет например подмениха Родолфо и Соня остана на висота.


 


Адашите й по име от звукозаписния гигант „Сони” (сред звездите в колекцията му е кой ли не – от покойния Майкъл Джаксън надолу)  определят сътрудничеството си с българката като „дългосрочно партньорство”.


 


Аритстичността й също се цени по цял свят. Доказателство за това е ангажирането на Соня в невероятното шоу Консерт дьо Франс пред Айфеловата кула.



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com
реклама
.