04.01.2009 17:27

Време за летене, време за зареждане

Видян 2257 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
Време за летене, време за зареждане
много слаба слаба добра много добра страхотна

Има време за всичко – въпреки, че празничните дни отминаха ни предстоят именни дни. Така или иначе прието е, че и за отпускане, и за стимулиране трябва да се употреби течност. Само полицаите изглежда смятат, че минералната вода може да реши някакви проблеми, поне като се събират в близост до министерството си. Иначе по празници се разчита най-много на алкохола с малко помощ от безалкохолните напитки. Най-малък е процентът на употребяващите енергийни напитки (често в комбинация с алкохол), но също така това е и най-бурно развиващият се пазар на напитки у нас – увеличение от 50% спрямо миналата година. Спрямо доходите най-много са употребяващите ги при хората с най-високи доходи и при тези без доход (които са най- вече учещи). В тези данни се крие и причината за енергийни напитки да се избират свирепи имена –„ питбул”, „ булдог”,” шарк” (акула), както и за това, че производители не само на най-популярната „Ред Бул” спонсорират „Формула 1”. Печели спортът, печелят и те. Заради световната криза обаче, концернът „Ред Бул“ планира драстично съкращаване на рекламния си бюджет за моторните спортове. Тази година австрийската фирма е наляла 441 млн. евро в двата си отбора „Ред Бул“ и „Торо Росо“. Между другото напитката беше забранена във Франция 12 години заради съдържащия се в нея таурин, който води до непредвидими последици. Продаваше се само модификация без таурин, но поради председателството на ЕС, Франция беше принудена да легализира оригиналната напитка, защото разпоредбите на Съюза не забраняват продажбата на продукти, ако не е напълно безспорно доказан рискът за здравето. Все едно, специалистите продължават да твърдят, че високите нива на кофеин и таурин (както е при всички енергийни напитки) причиняват неврофизиологични проблеми.
Производителите на наречената напълно миролюбиво и позитивно „Батери”- енергийната напитка на „Карлсберг” също са сред спонсорите на „Формула 1”. Нищо, че едните „дават крила”, а другите са очевидно привърженици на „зареждането”. „Батери” е най-разпространена в скандинавските държави. Напитката за енергия на „Кока кола” „Бърн”е със съвсем друго внушение – нещо като „изгори, за да светиш”. Най-продаваната българска енергийна напитка, обаче е „свирепа” – „Питбул”. А е най-продавана по най-простата причина. Три пъти по-евтина е от споменатите вече. Дори и да не е толкова ефикасна, може да се навакса с количество, но няма защо да се съмняваме в ефекта й – и тя има „богато съдържание на таурин, кофеин, ниацин, витамин С, В2 и В6” . Производство е на „Нова Трейд ЕООД”. Другата много популярна”свирепа” напитка „Шарк” е също като „Ред Бул” с източник Австрия за производство и разпространение в Европа и Африка, а произходът й е тайландски. Девизът е „захапи настроението”. За „ кървавите” последици сами трябва да се досещате. По този повод – добрите естествени източници на таурин са месото и яйцата, а названието на аминокиселината таурин е от латинското taurus (телец), защото най-напред е била изолирана от жлъчката на вол. Направили са го австрийски учени. Ако сме подозрителни можем дълбоко да се замислим върху „ австрийските връзки” на енергийните напитки. По добре е обаче да размислим върху лъжовността им. Заблуда е, че енергийните напитки „дават” енергия. Нищо подобно – само стимулират по-пълното изразходване на нашата собствена. А за всяко изразходване трябва зареждане. Виждате порочния кръг. Още по-измамно е намаляването на въздействието на алкохола благодарение на енергийните напитки. Последиците от опиянението си остават същите, даже по-тежки, защото не ги осъзнавате. Летете и се зареждайте!


Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com