12.06.2021 07:55

В авиацията революцията няма да бъде свръхзвукова

Видян 1026 пъти | Коментари 2
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Самолетната покупка на United от Boom Technology поражда надежди за връщане към свръхзвуковото пътуване, но Concorde вече се провали.United Airlines иска да върне пътуването по-бързо от звука до края на десетилетието с план за закупуване на 15 свръхзвукови самолета, разработени от Boom Technology, пише wsj.


Хората казват, че мразят да остават с часове на тясна самолетна седалка, но обикновено не искат да платят, за да пристигнат по-бързо. Просто попитайте операторите на Concorde.


 Свръхзвуковият пътнически самолета Overture е с 88 места, проектиран да лети със скорост 1.7 пъти по-висока от звука, срещу 0.8 от дозвуковите самолети е планувано да влезе в употреба до края на десетилетието.


Шумът около потенциалното завръщане на свръхзвуковото пътуване - 18 години след оттеглянето на англо-френския проект Конкорд - се чува в авиационната индустрия от години. Вотът на доверие на Юнайтед вероятно ще го направи много по-силно. Някои поддръжници вярват, че по-ефективният дизайн може да приведе разходите за билети в съответствие с редовната първокласна тарифа в сравнение с приблизително 10% премия на Concorde.


Новите проекти също обещават да намалят „звуковия бум“, който създаде непоносими нива на шум и дори може да счупи прозорци. Плановете да се лети изключително на устойчиво гориво също трябва да потушат някои екологични проблеми. Международният съвет за чист транспорт изчислява, че свръхзвуковите самолети изгарят пет до седем пъти повече гориво на пътник от обикновените.


 Проучването на швейцарската банка UBS на патентовани самолети показва, че една трета от пътниците би били готови да платят поне 25% повече, ако може да се намали времето за пътуване на половина.


Единствената константа в авиационната икономика, откакто индустрията беше либерализирана преди 50 години, е, че цената е непреодолимият фактор при закупуването на самолетни билети. Ето защо между 1968 и 2014 г. самолетите не се ускоряват по-бързо, докато изгарянето на горивото - основната цена за експлоатацията им - пада с 45%, показват данните на ICCT. Boeing се отказа от своя проект Sonic Cruiser за изграждане на почти свръхзвуков самолет през 2002 г. по причина: Хората не плащат много, за да летят по-бързо.


Разбира се, свръхзвуковите полети са насочени към нечувствителни към цените мениджъри. Но тъй като интернет услугите по време на полет се подобряват и им позволяват да работят удобно, стигането до Лондон от Ню Йорк за 3½ часа, а не шест, едва ли изглежда като промяна на играта. Свръхзвуковите кабини биха били по-тесни, отколкото бизнес хората са свикнали.


Длъжностните лица може да откажат да отменят забраната за свръхзвукови полети над сушата. Това силно ограничава броя на маршрутите, които тези самолети биха могли да изпълняват.


Свръхзвуковите самолети несъмнено са страхотни, което обяснява защо авиокосмическите инженери и широката общественост са нетърпеливи да видят повече от тях. Плащането на 5000 долара за качване обаче е друга история.



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

Свързани новини

реклама

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.