22.11.2018 15:29

Ще има метростанция при Симеоновския лифт, ако има и еврофинансиране

Видян 819 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 1.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

„Проектът ни за изграждането на обща станция на метрото и на Симеоновския лифт беше потвърден с решение на общинския съвет, който прие безвъзмездното и безсрочно право на преминаване в полза на Столичната община през частните имоти в обхвата на трасето. Това е начинът да осигурим най-удобната връзка с планината – директно от станция на метрото. Предстои изменение на Общия устройствен план на Столичната община, с което да обезпечим разширението на метрото след станция Бизнеспарк до северната страна на Околовръстния път (срещу Ринг мол и Икея) с още една нова междинна станция”, написа кметът Фандъкова.


Всичко е чудесно, остава да се намерят и пари за финансиране на отсечката, още повече, че София мечтае за три нови метростанции като отклонение към незавършения Трети лъч – Зелената линия на подземната железница. Идеята е този пък участък да води от Орлов мост през зала Универсиада и Арена Армеец до Дъ Мол. Напомняме, че по първоначалните планове на метрото, именно до Арената и Мола – на Окръжна болница – най-големият транспортен хъб в София, трябваше да има станция. Вместо към населението обаче, трасето беше ориентирано към бизнес интереси на тогавашния регионален министър, а вопследствие президент Плевнелиев към непосещавания Интерекспоцентър заради построените наоколо небостъргачи.


За този програмен период – до 2020 г., който реално продължава до 2022 г. по формулата н+2, никоя от двете отсечки няма как да стане с европейско финансиране. Още повече мандатът на Европейската комисия е до ранната есен на 2019 г., а следващите 6 месеца са посветени на евроизборите с твърде неясен резултат, който силно ще размести пластовете. Напомняме, че парите от Брюксел са средствата да се строи софийското метро.


Интересно е защо трасето няма да мине по логичния път – от станция Витоша в мол Парадайз до Симеоновския лифт недалеч с втората Синя линия, а през Младост 4, откъдето разстоянието е в пъти по-голямо със старата Червена. Вероятно е следвана логиката на по-голяма населеност на панелната спалня в сравнение с Лозенец.



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

Свързани новини

реклама

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !