02.01.2019 09:25

АПИ: Нормално e да се плаща за Северната тангента

Видян 1368 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна


 Северната скоростна тангента е транзитен път, който е част от автомагистрала Европа. Нормално е и ние настояваме тя да бъде платена, заяви председателят на Управителния съвет на Агенция Пътна инфраструктура инж. Светослав Глосов в предаването Тази сутрин по бТВ.

 „Има осигурени алтернативни пътища, по които всички, които живеят в населени места на територията на Столичната община, могат да се придвижват", посочи инж. Глосов.

"Ако си купиш годишна винетка, на ден тя ти струва 26 ст. Ако минеш през този участък – това са 32 км, сигурно ще похарчиш поне 8-10 лева за гориво", отбеляза той. По думите му големите камиони и в момента са таксувани по нея. "Те до 16 август ще плащат винетна такса, а от 16 август вече се въвежда тол таксата, която е за изминато разстояние", коментира инж. Глосов.

"През вчерашния ден най-много винетки са купени от български и турски автомобили. Що се касае за тези, които не са си купили на влизане в България, на излизане те задължително ще бъдат спрени и ако нямат такава винетка, колегите от митниците ще съберат съответните такси", обясни още той.


От своя страна,  Дончо Атанасов, член на УС на АПИ, посочи в предаването Здравей, България по Нова телевизия, че Северната скоростна тангента никога не е била планирана като градски булевард. "Тя е планирана да изнесе целия транзитен трафик извън София и много успешно изпълнява тази роля", обясни Атанасов.

„За мен това измислени скандали. Никога Северната скоростна тангента не е била планирана като градска магистрала. Тя винаги е била планирана като околоградска магистрала и е част от републиканската пътна мрежа. Не може да се разглежда фрагментарно дали да има винетки по Северната скоростна тангента, поради няколко основни причини. Първо ресурсът, който АПИ от своя бюджет, респективно републиканският бюджет, отделя за развитието на модерна инфраструктура около София, е доста сериозен“, коментира инж. Атанасов, като уточни, че за развитието на крайградската съвременна пътна инфраструктура на столицата АПИ отделя много повече ресурс и усилия, отколкото Столичната община.


„Финансовият ресурс, който е от републиканския бюджет, е доста сериозен не само за строителство, но и за поддръжка“, каза още той. По думите му през Северната скоростна тангента на годишна база преминават над 10 милиона автомобила.


„Направете си сметка само 1 милион да нямат винетка, колко огромен ресурс ще е липсата“, отбеляза инж. Атанасов. „При преговорите, които днес и в близките дни ще водим с Общината, ще прецизираме всички крайградски части и това къде ще има винетка, къде няма да има. По думите му трябва да се намери балансирано решение, така че АПИ да не се лиши от този ресурс. Инж. Атанасов уточни, че за стария околовръстен път, който е успореден на тангентата, АПИ и Общината са на финални преговори да бъде освободен от винетни такси.


„Ще търсим балансирано решение. Ние правим компромис, но има някаква допустима граница, до която АПИ и респективно републиканският бюджет, може да се освободи от този финансов ресурс“, каза още той.

  Очаква се на среща днес между Столичната община и Агенция Пътна инфраструктура да бъде окончателно решено дали по Северната скоростна тангента ще се пътува с винетки, предаде Фокус. Разговори по темата се проведоха на 28 декември. Тогава беше обявено, че винетки за северната част на околовръстния път на София няма да се изискват, а от 1 януари 2019 година ще има пътна такса за преминаването по Северната скоростна тангента. На 31 декември кметът Йорданка Фандъкова заяви, че до достигане на договореност с АПИ по тангентата ще се преминава без винетка. Ще се търси законово решение Северната скоростна тангента да се освободи от винетка. 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

Свързани новини

реклама

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !