03.01.2019 12:11

Шведско-американският спор за "българския" изтребител набира сила

Видян 2386 пъти | Коментари 2
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна



Задочният спор между американската Lockheed Martin и шведската СААБ продължава с пълна сила, пише Сега. След твърденията на производителя на "Грипен", че България купува самолет F-16, който е само на хартия, и че "дори завод за него го няма още", както и че офертата им не отговаря на 4 от 7-те показатели, с позиция излезе и фирмата от САЩ. В нея се прави опит да се отговори на шведските твърдения. Американската компания обяснява в становище, пратено до медиите, че самолети като предлаганите вече летят в Югоизточна Азия, както и че скоро заводът на фирмата ще започне да работи и да произвежда същия изтребител - първо за Бахрейн и Словакия, а после и за България. Няма отговор обаче на твърденията от шведска страна, че офертата е с по-висока цена от решеното от българския парламент и правителство, както и че няма да бъде спазен срокът на доставка. Според заданието в срок от две години след сключване на договора трябва да са готови поне два самолета.

"Изтребителят F-16 блок 70 на глобалната космическа и отбранителна компания Lockheed Martin, избран от България, е носител на най-модерните технологии и капацитет от 4-то поколение, които са на въоръжение в НАТО. Технологиите на този самолет бяха тествани, доказани и вече са в употреба на модернизираните F-16, които летят в Югоизточна Азия", твърдят американците. „Името F-16 остава същото, но последното поколение блок 70 е съвсем различен самолет - част от цялостен пакет решения, които ще осигурят на България един от най-модерните и надеждни самолети на въоръжение в НАТО в Европа", е цитиран да казва Джeймс Робинсън, директор "Международно бизнес развитие на F-16" в Lockheed Martin. Той твърди, че самолетът е "екипиран с модерни оръжия, включени в предложената от нас цена".

"Самолетът F-16V, който се предлага на България, в момента не съществува. Даже заводът, който ще го произвежда в Южна Каролина, не съществува. Може само да предполагаме какви технологии ще има включени в този самолет", обяви преди две седмици в предаването "120 минути" по bTV вицепрезидентът на СААБ за Централна и Източна Европа - българката Красимира Стоянова. Тя направи това в право на отговор с думите, че са засегнати от становището и

 

продължи >>

реклама
Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com