18.04.2019 14:42

Бивши шефове на АПИ с обвинения за катастрофата край Своге

Видян 819 пъти | Коментари 1
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

       Прокуратурата обвини двама бивши членове на Управителния съвет и директор на дирекция в АПИ за инцидента на 25 август 2018 г. край Своге, при който загинаха 20 души, а 8 получиха средни телесни повреди. Обвинени са също изпълнителният директор на Трейс – София ЕАД, изпълнител на ремонта на пътя, техническият ръководител, началникът на Асфалтовата база и инженерът, осъществяващ строителен надзор на строителните дейности.

 След инцидента от правителството бяха уволнени трима министри, но до момента единственият обвиняем бе шофьорът на катастрофиралия автобус.

Дончо Атанасов и Светослав Глосов са обвинени за това, че в качеството си на членове на Управителния съвет на АПИ, отговарящи за дейността на Дирекция Управление на стратегически инфраструктурни проекти и дирекция Поддържане на пътната инфраструктура, не са изпълнили служебните си задължения, регламентирани в Закона за пътищата и в Правилата за работата на УС на АПИ, с цел да набавят за ДДЗД Трейс Своге облага и от това са настъпили значителни вредни последици. Според прокуратурата причина за трагичната катастрофа е и състоянието на пътната настилка, за което отговорност носи ръководството на АПИ.

Атанасов и Глосов са с мерки за неотклонение Парична гаранция в размер на 10 000 лева.

Изпълнителният директор на Трейс-София Б. Иванов е с парична гаранция в размер на 15 000 лева, а за останалите обвиняеми гаранцията е по 2000 лева.

В понеделник ще бъде обвинен още един служител на пътната агенция.

Още в деня след трагедията беше повдигнато обвинение на шофьора на автобуса Григор Григоров за причиняване на смърт по непредпазливост при нарушения на Закона за движение по пътищата.

Прокуратурата продължава да поддържа обвинението си водача за това, че е нарушил правилата за движение по пътищата, в резултат на което е причинил по непредпазливост смъртта на 20 души и телесни повреди на  8 пострадали, което представлява основната причина за настъпване на пътния инцидент, посочват от държавното обвинение. Установено е, че скоростта на автобуса към момента на навлизане в завоя е около 53,5 км/час, а с тази скорост водачът на автобуса не е имал техническа възможност при наличното състояние на мократа асфалтова настилка да премине през пътния участък на завоя, без да навлезе в насрещното. „Такава техническа възможност водачът на автобуса е имал, ако е спазил максимално допустимата скорост от 40 км/ч”, отбелязват от прокуратурата.

От събраните доказателства е установена и техническа причина за възникването на катастрофата – значително намален коефициент на сцепление между гумите и асфалта, дължащ се на лошото му качество.

„В резултат на нормативно несъответстващата структура на пътната настилка, коефициентът на сцепление е бил силно занижен, което е в причинно-следствена връзка с възникването на ПТП. Грапавостта на пътното покритие по показател дълбочина е оценена като незадоволителна. Съпротивлението на хлъзгане на пътната настилка е по-малко от минимално допустимото”, се казва в съобщението на прокуратурата.

Установено е, че пътят в района на произшествието е следвало да бъде обезопасен със стоманени предпазни огради. Установено е също, че в проектната документация дори не е било предвидено поставяне на еластична предпазна ограда.

 От събраните доказателства се установява, че монтираната в участъка на произшествието еластична предпазна ограда не би могла да задържи автобуса.


Снимка: Нова тв






Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com