18.04.2019 16:22

Прокуратурата: Пътната настилка е спомогнала за трагедията край Своге

Видян 426 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна


Една от основните причини за трагичната катастрофа с автобус край Своге, при която през август 2018 г. загинаха 20 души, е състоянието на пътната настилка, обяви прокуратурата. Тези съмнения се появиха още в първите часове след инцидента, но сега за пръв път получават официално потвърждение от разследващите, съобщава Свободна Европа.

В тази връзка са повдигнати обвинения на общо седмина души, сред които настоящият член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Дончо Атанасов и бившият му колега Светослав Глосов, който напусна след фалстарта на системата за продажба на елетронни винетки.

Останалите обвиняеми са изпълнителният директор на ремонтиралата този участък от пътя фирма „Трейс“ – Бисер Иванов, началник на асфалтовата база в Костинброд, работила по проекта, технически ръководител на ремонта, инженер, отговарящ за надзора и директорка в АПИ.

Така обвинените за трагедията стават общо осем, след като шофьорът на катастрофиралия автобус Григор Григоров бе привлечен към наказателна отговорност веднага след инцидента. Той бе обвинен, че е шофирал с превишена скорост.

„От събраните доказателства е установена и техническа причина за възникването на ПТП и това е значително намален коефициент на сцепление между гумите и асфалта, дължащ се на лошото му качество. В резултат на нормативно несъответстващата структура на пътната настилка, коефициентът на сцепление е бил силно занижен, което е в причинно-следствена връзка с възникването на ПТП. Грапавостта на пътното покритие по показател дълбочина е оценена като незадоволителна. Съпротивлението на хлъзгане на пътната настилка е по-малко от минимално допустимото“, категорични са от прокуратурата.

Според съобщението на раследващите в проекта за ремонт на участъка на пътя за Своге е било заложено изискване „асфалтовата смес да има едър трошен камък, с коефициент на полируемост не по-малко от 50“.

„От заключението на експертизата се установява, че в асфалтовата смес е вложен не трошен камък, а трошен варовик, а коефициентът на ускорено полиране е 28. Липсата на едър скален материал води до това да не се създаде добър скелет на асфалтовия пласт и податливост за образуване на коловози и недобро сцепление между гумите на автомобила и пътната настилка. Това състояние на участъка от пътя в района на местопроизшествието се явява в причинно-следствена връзка с настъпилия тежък резултат”, констатират разследващите.

Според обвиненията, повдигнати на Атанасов и Глосов, те не са изпълнили служебните си задължения като членове на УС на АПИ в полза на „Трейс“. Облагата на строителната фирма, според прокуратурата, се изразява в „неизвършването за сметка на дружеството на ремонт за отстраняване на констатираните дефекти“.

На Дончо Атанасов и Светослав Глосов са определени гаранции от по 10 000 лева, на Бисер Иванов – 15 000 лева, а на останалите нови петима обвиняеми по случая – по 2000 лева. Шофьорът Григор Григоров пък към момента е с отнета книжка и забрана да напуска страната.

 


реклама
Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com