12.12.2019 12:34

България изгуби битката за пакета Мобилност

Видян 845 пъти | Коментари 1
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Водачите на тежкотоварни камиони ще могат да спят не повече от 45 часа в кабините, а през останалото време в хотел, който трябва да се плаща от работодателя. Освен това ще трябва да се връщат в страната си, където е регистрирано превозното им средство, поне веднъж на 4 седмици, независимо къде се намира то. Такова е постигнатото тази нощ споразумение по пакета "Мобилност" между Европейската комисия, Европарламента и Съвета на ЕС, предаде от Брюксел кореспондентка на БНР. Камионите пък ще трябва да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици.


 


Според председателката на Транспортната комисия в Европарламента Карима Дели така се слага край на фирмите "пощенски кутии". "Въпреки натиска на много страни и техните представители в Европейския парламент ние никога не сме се отказвали от каботажа и спечелихме тази битка", казва Дели. Сред страните, които се съпротивляваха най-яростно, бе България - и особено нейните евродепутати Ангел Джамбазки (ВМРО) и Андрей Новаков (ГЕРБ).


Камионите и микробусите трябва да бъдат оборудвани с т.нар. "умни тахографи", които да отчитат международните операции, първите - до 2025-а, а вторите - до 2026-а година.


Потвърдено е обаче изключването на командироването на транспортните работници от общата директива за командироването.


 


 


Източник: "Сега"



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

Свързани новини

реклама

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

.