22.01.2020 09:42

България претърпя ново поражение по пакета Мобилност

Видян 508 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Комисията по транспорт и туризъм на Европарламента одобри днес с 27 срещу 22 гласа споразумението между преговарящите от ЕП и Финландското председателство на Съвета на ЕС за реформата в сектора на автомобилния транспорт, известна като Пакета "Мобилност", пише Сега.



Шофьорите ще трябва да се връщат за почивка в страните си на регистрация на всеки 3-4 седмици, а камионите – на всеки 8 седмици. Освен това шофьорите няма да могат да ползват седмична почивка в кабината на камиона, а ще трябва компаниите, които са ги наели, да им плащат хотел.



Временното споразумение относно правилата за периодите за почивки беше прието с 27 гласа "за", срещу 17 гласа "против" и 5 гласа "въздържал се".



Временното споразумение относно правилата за достъп до пазара за превози на товари, беше прието с 32 гласа „за“, срещу 17 гласа „против“ и 0 гласа „въздържал се“.



В съобщението от пресслужбата на ЕП се казва, че „изменените правила за командированите превозвачи, времето за почивка на превозвачите и по-стриктните правила за каботаж (временно превозване на стоки от превозвачи, установени извън приемащата държавата членка), имат за цел да прекратят нарушенията на конкуренцията в транспортния сектор и да предоставят по-добри условия за почивки на превозвачите“.



Ето накратко главните правила, по които се водеше спор:



Споразумението запазва съществуващите лимити за каботаж (три операции в рамките на седем дни), но въвежда регистриране на преминаването на граници с тахографа на превозните средства, с цел борба с нарушенията.



За да се предотврати „систематичния каботаж“, ще се въведе „срок на прекъсване“ от четири дни преди извършването на по-нататъшни каботажни операции в рамките на същата държава със същото превозно средство.



За справяне с проблема с т. нар. фирми „пощенски кутии“, транспортните дружества ще трябва да провеждат значителна част от дейностите си в държавата на регистрация. Новите правила също ще изискват връщането на камионите в държавата на оперативния център на компанията на всеки осем седмици.



Тъй като операторите все по-често използват микробуси за предоставянето на международни транспортни услуги, тези оператори (използващи леки търговски превозни средства над 2,5 тона) също ще трябва да отговарят на нормите на ЕС за транспортни оператори и ще трябва да оборудват микробусите с тахограф.



Ясни правила за командироването на превозвачите



Правилата на ниво ЕС за командироване на превозвачи ще дадат по-ясна правна рамка за прилагането на правилата за командированите работници в силно мобилния транспортен сектор с цел намаляване на различните национални подходи и гарантиране на справедливо заплащане за превозвачите.


продължи >>

Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

Свързани новини

реклама

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

.