05.03.2020 14:03

По-удобни услуги за хората е целта на дигиталния ни зам.-кмет: Фандъкова

Видян 255 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

„Ресорът Дигитализация, иновации и икономическо развитие' е един от новите, които от тази година функционират в София.Като кмет за мен е важно прилагането на иновативни решения в управлението на града и проектите за неговото развитие. Въвеждането на повече електронни услуги е част от стратегическите ни приоритети, с които искаме да подобряваме живота на хората и условията за бизнеса“, заяви кметът Фандъкова на националната конференция Ефективно и сигурно е-Управление.


Технологичният сектор е най-бързо развиващият се в София през последните години, като близо 86% от IT специалистите в България са в столицата. Това създава условия за развитие на другите индустрии чрез дигитализация.


„През 2019 г. София разработи Стратегията за дигитална трансформация и от началото на тази година създадохме специален ресор, ангажиран с дигитализирането и използването на технологиите от общината.


Новият ресор има задачи да развива София като интелигентен и високотехнологичен град. Една от първостепенните задачи е увеличаване на броя и качеството на общинските електронни услуги, за намаляване на административната тежест и оптимизиране на административните процеси“, каза също кметът Фандъкова.


„Работим в няколко приоритетни стъпки:


- администрацията на общината да не изисква от гражданите и бизнеса документи, които сама издава. Работим да отпадне изискването на 7 документа в общинската система за прием в детските градини.


- В развитието на дигиталните услуги за бизнеса чрез сайта на Направление Архитектура и градоустройство, където се предлагат електронни услуги като Издаване на удостоверение за устройствен статут и др. Предстои въвеждане на нови услуги като заявяване на искане за издаване на разрешение за строеж и др.


- Чрез сайта на НАГ има и възможност потребителят да извършва търсене за административен акт по зададени критерии като номер, дата, основание, издател, район, местност, квартал по регулация и др. Създадена е възможност за преглед и изтегляне на административния акт, като същият е привързан към съответния териториален обхват, посредством карта на административните актове.


- Столичната община е първата, която въведе електронни обществени поръчки тази година. Вече са в ход 16 електронни процедури по Закона за обществени поръчки.


С новия ресор по дигитализация се предвижда през следващите две години разширяването на услугите по електронен път до 170, както и внедряването на по-модерни технологии“, обеща Фандъкова.




Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

Свързани новини

реклама

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !