16.03.2020 09:52

Защо нямаме дигитално образование, КНР и Италия така спасиха децата: 80% от учителите нямат елементарна грамотност и не щат да имат, нито им го налагат

Видян 1278 пъти | Коментари 2
Гласували 2 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна


Защо в България децата бяха в моловете 2 седмици по време на грипна ваканция, вместо вкъщи на дигитални уроци, както в Италия и Китай, както дори в родните частни училища? Чия е вината за заплашеното им здраве? Имаме отговорите!

19 минути от 2009 година използва всяка възможност за обществен натиск върху властите и върху всеки следващ министър за бързо навлизане на дигиталните технологии в образованието на България. Създаде първото дигитално помагало у нас. Ограмоти хиляди ученици и учители. Последният ни проект по темата беше оценен като неактуален през 2019 г., предварително ни беше обяснено, че няма смисъл да се явяваме на конкурс, понеже 1 министър от кабинета, който не е образователният, не ни искал. Предишният ни проект от 2018 г., пак за дигитализацията, обхванал над 1000 деца и учители от пет града, е единственият в историята, проверяван 4 пъти при нито едно установено съмнение или забележка. През последните 10 години сме провели и други.
През цялото време от 2009 г. насам главен секретар, сиреч отговорен за базата и за персонала в системата, е сегашният министър, който през май ще направи 3 години на висшия си пост. Последните му обещания за големи инвестиции в дигитализацията бяха от миналата година, като от 2017 г. провежда конференеции в стил Дайте да дадем във връзка с дигитализацията. Парите, похарчени от мегадлъжник на НАП за организирането им биха стигнали за оборудването на десетки дигитални класове, които позволяват не само в училище, но и вкъщи да се работи в група и в облак и да има контрол върху дисциплината и знанията на учениците. А с над 3,5 млрд. бюджет всяка година, всички вече спокойно можеха да бъдат обхванати всички.



Какъв е основният проблем, който призна и кметът на София Йорданка Фандъкова, която в петък първа препоръча дигиталните уроци, които обаче само МОН може да наложи да се провеждат?



Според анкета на Министерството на образованието, огласени по наш проект от тогавашния министър Кунева още от 2016 г. над 80% от българските учители нямат дори елементарна дигитална грамотност – не могат да си пуснат компютъра.
Вдигането на учителските заплати през всяка от последните 3 години беше идеален повод, а увеличаване на парите никога не се прави на калпак и без критерий в нормална среда, за поставяне на изискване: повишават се парите само на учители, които са дигитално грамотни. Другото е прост подкуп от властта, за да не протестират и те като медицинските сестри. Лидерката им пък уреди децата си на държавни постове и й се размина дори открит лобизъм – чиста корупция преди броени дни.



 Не само заради коронавируса, това е задължително условие за образованието през 21-и век. Липсата на образование – а България е твърдо на последно място не само в ЕС, а на континента Европа по грамотност на децата и тийнейджърите, означава гарантирана бедност. Пак напомняме: частните училища от самото начало на корона-кризата минаха на дигитални уроци.
Въпросът не е по желание, въпросът е на живот и смърт! Дано поне сега го разберат!



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com
реклама

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.