22.01.2021 12:01

Оставаме и без детски учители: Изследване

Видян 495 пъти | Коментари 23
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Едва 9,5% от педагозите в детски ясли са под 30 години, а само 12,8% от тях са завършили „Предучилищна и начална училищна педагогика“. Това са ясни сигнали за необходимостта от инвестиции за привличане на специалисти в сферата на образованието за най-малките. Това показва изследване на действащите у нас политики за професионално развитие и условията на труд на специалистите, работещи с деца в ранна детска възраст, реализирано от фондация “За Нашите Деца”.
Необходими са целенасочени политики за формиране на компетентности за ранно детско развитие на професионалистите, които работят с деца 0-7г. в секторите образование, здравеопазване и социални услуги. Както първоначалното университетско образование, така и продължаващото професионално развитие на специалистите трябва да включват знания и умения за различните аспекти от детското развитие и за съвместната работа на професионалисти от различни сфери. Инвестицията в тяхното обучение и професионално усъвършенстване носи сериозни ползи както за децата в ранните и най-важни години на тяхното развитие, така и за цялото общество. Експертите, участвали в изследването изтъкват  ясно изразена необходимост от подготовка за работа с деца в уязвими ситуации, изграждане на умения за работа с родители и оценка на семейната среда.
Важен извод от изследването е препоръката в работата на специалистите, работещи с деца между 0 и 7 години да навлязат съвременни методи за продължаващо професионално развитие, които освен обучителни програми, включват надграждане на уменията на работното място. Това е непрекъснат процес на професионално развитие в общности от специалисти в различни сфери. Важен е диалогът и периодичната обмяна на знания и опит в рамките на отделната професия и между специалисти от различни професии – социални работници, лекари и медицински специалисти.
Необходимо е професионалното развитие да бъде интегрирано в практиката на педагозите, да включва взаимно наблюдение и анализиране на педагогическата дейност, взаимодействие с колеги от други сектори, както и


 


продължи >>

Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com
реклама

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.