05.03.2021 13:03

ЕК предлага забрана за ДВГ от 2025 г.: Автоиндустрията

Видян 1128 пъти | Коментари 1
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Предложените от Европейската комисия правила за емисии за леки автомобили, микробуси, камиони и автобуси ще бъдат “забрана през задната врата“ на двигателите с вътрешно горене от 2025 г. Това ще се случи ако бъдат приети в сегашния им вид, заявиха от индустрията и определиха предложението като преждевременно и  “напълно изключено“. Правилата на стандарта Евро 7 имат за цел да гарантират, че превозните средства са екологично чисти и помагат на Европа да постигне своите високи цели от Зелената сделка. Очаква се новите стандарти допълнително ще намалят максимално допустимите количества емисии на фини частици, въглеводороди и въглероден диоксид. Предложението е те да влязат в сила не по-рано от 2025 г., информира euractiv.bg

Точните подробности за мярката все още се обсъждат, но вече тревожат сериозно Германската асоциация на автомобилната индустрия. “Планираното задължение новите превозни средства в Европа да бъдат практически без емисии от 2025 г. нататък би било екологична, икономическа и технологична грешка“, се казва в позиция на асоциацията.

“Обсъдените досега предложения за регламент Евро 7 застрашават веригите за създаване на стойност далеч извън автомобилната индустрия, като водят до фактическа забрана за леки и товарни автомобили, задвижвани единствено от двигатели с вътрешно горене. Европа не може да си позволи това“, се казва в изявлението.

Асоциацията твърди, че въвеждането на електронни горива означава, че двигателят с вътрешно горене ще продължи да играе роля в преминаването към екологичен транспорт.

Електронните горива, като течен водород, могат да бъдат създадени от електричество, осигурено от възобновяеми източници, като предлагат зелена алтернатива на изкопаемите горива. Към момента тези синтетични
горива имат много по-високи производствени разходи и изискват големи количества възобновяема енергия, за да бъдат въглеродно неутрални.

Франс Тимерманс, който ръководи политиката на ЕС в областта на климата, заяви, че решенията ще се вземат в диалог с автомобилната индустрия, но подчерта, че намерението му не е да избягва “трудни теми и трудни решения“.

“Знаете, че автомобилната индустрия започва с това, че е невъзможно и след това в крайна сметка се съобразява“, каза той на брифинг миналия ноември. “Но не смятам да приемам това като шаблон в моите преговори”, подчерта той и допълни, че е важно да се чуе гласа на индустрията.

Тимерманс призна критичната роля на производството на автомобили за европейската икономика, но заяви, че индустрията трябва да премине към електрически превозни средства и използването на водород за по-тежък транспорт.

“Знам, че има голямо напрежение. Ще проведем този диалог с индустрията, но не можем да чакаме до 2029 г., за да решим да намаляваме емисиите“, добави той.





продължи >>

Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com
реклама

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.