09.10.2008 09:38

Без камиони в центъра и периферията му

Видян 1311 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
Без камиони в центъра и периферията му
много слаба слаба добра много добра страхотна

300 лв. ще плащат тежкотоварните коли за влизане в сърцевината на столицата


Нови правила ще забранят движението през деня на тежкотоварни автомобили в центъра на София и неговата периферия. Общината ще наложи вето върху навлизането от 7.00 до 21.00 ч. на камиони с тегло над 4 тона в зона „Център“, а превозните средства с маса над 8 тона няма да могат за преминават през т. нар. първа зона, предвиждат  промените в наредбата за организацията на градското движение. Към тази зона спадат бул.”Константин Величков”, надлез “Надежда”, ул.”Малашевска”, бул.”Мадрид”, бул.”Ситняково”, бул.”Пейо Яворов”, бул.”Никола Вапцаров”, бул.”Черни връх”, ул.”Сребърна”, бул.”Гоце Делчев”, ул.”Житница”, бул.”Никола Мушанов”, бул.”Възкресение”, бул.”Константин Величков” и др.
Имащите неотложна работа с тежкотоварен автомобил в централната част, ще влизат на територията й, но срещу заплащане. Първоначалното предложение било това да става срещу такса от 50 лв., но не е прието. Аргументът на финансовата комисия в общината е, че сумата е много ниска. Затова дневната такса, заложена в промените е за автомобили до 15 тона да се плащат 150 лв., а тези над 15 тона - 300 лв.
Промяната цели да намали и движението на газовози и бензиновози в първа зона, които създават огромна опасност при евентуално автопроизшествие. „Искаме не да пречим, а да регулираме“, каза за 19` вносителят на промените в наредбата за организация на движението Росен Малинов, общински съветник от БСП. По думите му ако газовоз с 16 тона пропан бутан избухне „взривът в Челопечене ще се види на столичани като тържествена заря“.
С промените се цели разрешаването и на друго безобразие, което може да се наблюдава само у нас и често нервира шофьорите в столицата, а именно движението на строителна техника. Затова багери, самосвали, бетоновози и други тежки коли, които често блокират движението в малките улички също ще бъдат ограничени и ще трябва да заплащат за преминаване през централните части на столицата. „Натоварен, самосвалът тежи 30-35 тона“, каза червеният съветник и попита риторично - „Коя инфраструктура може да издържи на подобна интервенция?“. Маринов е категоричен, че инвазията на 25 - 30-тонните коли унищожава ремонтираните улици и булеварди, което обезсмисля  милионите  за рехабилитации на пътната инфраструктура. Вчера огромен TIR необезпокояван навлезе по бул. „Евлоги Георгиев“, забеляза 19`.
Измененията и допълненията в наредбата са приети единодушно от всички общински комисии. Росен Малинов изрази опасения, че строителното и транспортното лоби ще окажат много силно въздействие върху администрацията и СОС да не се приемат тези ограничения. Причината била, че това ще ги накара да оптимизират своята дейност и да заплащат за преминаване през града, смята съветникът. Предвижда се новите правила да влязат в сила от първи януари 2009 г.
Общинарите подготвят обаче паралелно въвеждане на промените и в Наредбата за търговската дейност, където изменение ще претърпи и регламентът за движението на колите, които зареждат търговските обекти, научи вестникът. И в този случай целта е да бъде облечен трафикът в София, чиято натовареност вече е константна величина.


Недоволство


Живеещите на вътрешнокварталната уличка „Летоструй“, която е връзката между кв. „Дружба“ и бул. „Владимир Вазов“, неведнъж са протестирали в общината срещу нерегламентираното движение на тежкотоварни автомобили. По думите на Росен Малинов, съветник от БСП, „улицата е в безобразно състояние, защото TIR-овете разбиват настилката и канализацията, която минава под нея.“ 


Боклукчиите продължават да задръстват


Времеви ограничения за колите за смет през деня няма и не може да има, коментираха от „Новера“ ЕАД за 19`. За всеки столичен район колите за сметосъбиране имат отделен график.
Единствено в идеалния център тази дейност се извършва през нощта, което пък предизвиква недоволството на хората заради големия шум.
От фирмата смятат, че промени в графика не може да има. Аргументът е, че трябва да се намери баланс и сметта да бъде събирана навреме. От там казаха още, че нямат угризения за задръстванията, които били вече ежедневие в София.



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com
реклама

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

.