15.07.2010 17:22

Плевнелиев отговаря за Околовръстното шосе

Видян 1050 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
Плевнелиев отговаря за Околовръстното шосе
много слаба слаба добра много добра страхотна
Чисто новият път за столичния квартал Драгалевци, открит тържествено само преди месец, беше спешно преасфалтиран тази седмица от изпълнителя на обекта Главболгарстрой. Той светкавично се справи с изглаждането на проблемите, които бяха регистрирани първо от колегите от бТВ. Заради дъждовете и стичащите се от Драгалевци, където няма канализация, фекални води, настилката се напука. Разследване на телевизионерите показа, че май липсва и акт 16.
Въпросът - чия е отговорността, обаче не беше задаван на когото трябва. Кой знае защо повечето хора смятат Околовръстното шосе за обект на Общината.
Само че то е национален обект - за него отговаря МРРБ, т.е. министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев.
Наистина, обектът беше открит тържествено на 6 юни - 7 месеца предсрочно, защото се работело по по-скъпа, но по-ефективна технология. Гаранцията за новата настилка беше 10 години.
Припомняме, че ремонтът на 2,8-километровата отсечка струваше 30 милиона лева. Цената на един километър стигна рекордните 17 млн. лв., или 8,7 млн. евро. Въпросът е, че както обикновено, заплащането за извършването на работата, макар и в рекорден срок, е частично и закъсняло. Нормално е при такива условия нещата да не се получават като по учебник!
Въпреки това от компанията незабавно започнаха работа по отстраняване на нанесените щети и възстановяване на настилката в първоначалния й вид за своя сметка.
Вчера беше обявено, че предстои изграждане на нов участък от Околовръстното шосе, който трябва да завърши подновяването на Южната дъга, започнато от времената на Тройната коалиция и продължило при новото правителство на ГЕРБ. За участъка с дължина около 5 километра ще бъдат похарчени отново повече пари от нормата, тъй като много средства отиват за отчуждаване на терените, а вече и за отводнителни канали.
Засега обаче не се обръща внимание на Северната дъга, която е  далеч в по-окаяно състояние от Южната, и това положение е от години. Пътят прилича на швейцарско сирене, а дупките му са толкова близко отстоящи и толкова дълбоки, че шосето може да послужи и за газохранилище, ако се зададе нова енергийна криза.


реклама
Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

Свързани новини