04.11.2014 18:11

Незнаещ английски или пил кафе с Борисов за министър на туризма

Видян 1327 пъти | Коментари 0
Гласували 3 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Името на Иво Маринов беше завъртяно като бъдещ министър на туризма. Което звучи като виц, понеже това е човек, който не владее английски език. Всъщност не е смешно, а е скандално и трагично.  Доста скандали могат да се пишат на името на зама в миналия кабинет на ГЕРБ. Сред най-ярките са потрошените грешни милиони за крадено лого на България и два пъти повече – за сайт, който струва „десетки левове” и е правен от момчета, свързани с общински съветник от партията. И най –вече, не бива да се забравя, че Иво Маринов е човек на Петя Славова – банкерката, финансирана в зората на бизнеса си от изгонения от ген. Атанас Атанасов от България митичен руски бизнесмен Денис Ершов, която мнозина смятат за най-богатата българка. Предлаганият за министър беше секретар на нейната браншова организация.


Друг кандидат е Бранимир Ботев, който беше заместник-министър в МИЕ при Орешарски и остана при Близнашки,  се гласи да качи едно стъпало и да стане министър на туризма в новия кабинет. Проблемът е, че той нищо не разбира от туризъм. Човекът е шеф на закъсалата „царска” изба в село Баня. Не е случайно, че включително и на световното изложение в Лондон WTM в момента държавата купува баш от нея виното и другите напитки, с които черпи на щанда на държавата България. Този дребен по Бай Ганьовски конфликт на интереси обаче е нищо.


Оказва се, че откакто Бранимир Ботев е шеф в ресора, една и съща фирма печели конкурсите за щандовете на изложенията в Лондон, Москва и  Берлин. И дори това не е толкова голям проблем, колкото фактът, че министерството всеки път плаща за проект, а на практика щандът е еднакъв. За това свидетелстват присъстващите на всички тези туристически борси лидери на бранша, които отдавна коментират очевидния факт.


И наистина, поръчките за щанд и други дреболии са единственото, от което един заместник – министър може да направи „бизнес”.


Драматично е обаче положението с рекламата на България, за която при Орешарски и Близнашки пари се харчат с милиони, ала остава невидима. Резултатите са налице – спадът на туристите и особено на приходите това лято, които всъщност са и най-важни, е първият от 15 години насам. Официалната статистика говори за 12-15%. Това показват и данните на БНБ – при очаквани 2,5 млрд. евро, сме привлекли 2,3 млрд. Разликата е 200 млн. евро или 400 млн. лева. Личи си и по липсата на прираст на сезонната заетост, която бе оценена като сензация на годината от спецовете.


Ботев, който за всички в туристическия бранш е известен като човек на Георги Велчев – скандално нашумелия брат на Милен Велчев и зет на Живковия първи вицепремиер и кандидат-член на Полтибюро Стоян Марков – Стенмарк, вече се фука с назначението. Той твърди, че бил пил кафе с Бойко Борисов и това му уредило поста. Ще поживеем, ще видим...



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

Свързани новини

реклама

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !