21.12.2016 09:50

Стара цистерна с тънки стени довела до трагедията в Хитрино

Видян 1921 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

     За катастрофата в Хитрино има вина на машинистите, но това е на-малкото зло за зловещата трагедия, пише Афера. бг. В стрелката машинистите са влезли със 78 км/ч, при условие, че са видели на входния светофар две жълти светлини, т.е. влизане в отклонение със спиране. Това са потвърдили машинистите и са се подписали, че е било така. Били ли са много изморени.


Машинистите са работили над 12 часа. При 71 км/ч има задържане, когато са влезли в стрелката,. Тези 7 км/ч, които са намалели от 78 на 71 са всъщност при триенето. След 300 метра машинистите са спрели влака.


При такъв случай, какъвто е този, е трябвало да имаме катастрофа с полегнали цистерни, каквито случаи е имало в историята на железниците, включително и с паднали цистерни в дере, като от това нищо подобно, като в Хитрино, не е произлязло.


Големият проблем, който се укрива от прокуратурата и властите, идва от следното:


Десетата цистерна е била френско производство от 70-те години, доста стара, и тя е била с дебелина на стените 8 мм. За превоз на пропан-бутан трябва дебелината на цистерната да е минимум 12 мм, а за пропилен има 30% завишение, т.е. трябва да е 15,6 мм дебелина на стената.


Тук имаме два пъти по-тънка дебелина на стената на цистерната. Защото цистерната трябва да издържа на 28 бара налягане!


Точно на тази десета цистерна е била прекършена рамата и цистерната е разпрана, откъдето е изтекъл газ, образувала се е пелената, която се е взривила.


Тази цистерна е по-дълга от другите. Десетата цистерна е била с дължина 19 метра  и с кубатура 120 кубика. А тарата е била като 75-кубиковите цистерни. 75-кубиковите тежат около 35-38 тона, а тази цистерна е била с 34 тона тара. И това се дължи на това, че десетата цистерна е била много тънка, с тънки стени.


Нетото е било 45 тона пропилен – е карала десетата цистерна. А другите цистерни, които са били 75 кубикови – те са карали с десет тона по-малко – имали се 35 тона нето.


Така десетата цистерна е била хем със стена –два пъти по-тънка, хем е карала 10 тона повече и като се е разпрала, благодарение на тънките стени, се е случила зловещата трагедия.


Десетата цистерна е с румънска регистрация, НО НЯМА ДАННИ КОЙ И Е СОБСТВЕНИК!


И следват най-важните въпроси, отговорите на които прокуратурата и властите укриват:


    Как така превозвачът превозва цистерни с неясна собственост?


    Кой и колко пъти използва такива цистерни?


    Кога е била последната ревизия на тези цистерни?


    За първи път ли се случва това и колко пъти ще се случва още, след като старателно всичко това се укрива от разследващите?


Има и още едно съмнение, във връзка с взрива, което подлежи да се разследва:


Зад десетата цистерна е имало седем вагона, които са били с изолирани спирачки. Т.е. когато влакът задържи, трябва да се задържат всички вагони, а ако не са се задържали тези седем вагона, всеки по 80 тона, те бутат с мощна сила предната цистерна. Това все още обаче не е на сто процента доказано.


Източник: Afera.bg



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

Свързани новини

реклама

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !