25.09.2017 14:19

Красно село е пазар №1, Женския – позабравен

Видян 1862 пъти | Коментари 0
Гласували 2 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Пазарите и особено пазарите в южните райони на София стават все по-популярни, след като скандалите с двойните стандарти на храните и покрай заразените яйца накараха мнозина да се преориентират от покупки в хипермаркетите. Това сочат данни от представително за столицата социологическо проучване, с което 19 минути разполага.


С други думи: ако досега близостта до традиционните за България места за набавяне на хранителни стоки – пазарите, е била използвана от търговските вериги за локализиране на обектите им, сега близостта до тези обекти работи за пазарите, където стоките са по-добре селектирани и са от по – малки производители, след промяната в потребителските нагласи.


Не е случайно, че и въпросът не е зададен като „Кой пазар предпочитате Вие”, а е формулиран сходно, но с различен подтекст: „Кой пазар е най-предпочитан”.  


Най - широка популярност печели пазарът Красно село (26%), което се обяснява с факта, че той от десетилетия е един от най – известните и най – посещаваните столични пазари. Така пазарът Красно село печели повече отговори както от наистина пазаруващите, така и от онези, които го назовават като традиционния пазар на южните райони на София. Името му често се споменава през последните месеци и във връзка с Третия лъч на столичното метро. Втората позиция, с минимално изоставане, която е отредена на пазара Иван Вазов (23%) също се обяснява с локацията и с престижността на отговора, както и с традицията – той е по-малко традиционен от пазара Красно село. Третата позиция поделят пазарът Борово и пазарът Димитър Петков. Те събират по 12 % от отговорите в анкетата, осъществена на терен посредством директни интервюта с гражданите.


Важно е да се отбележи: ЖЕНСКИЯТ ПАЗАР ВЕЧЕ НЕ Е СРЕД НАЙ-ПРЕДПОЧИТАНИТЕ ОТ СОФИЯНЦИТЕ.


Видимата тенденция за намаляване на посещаемостта на Женския пазар след ремонтирането на цялата зона около него и на самото тържище, която всеки гражданин вече опитно е установил, се доказва и чрез методите на социологическото проучване.


Тенденцията за преориентиране на клиентите обратно към здравословните и качествени храни за сметка на некачествената продукция, дори да е на по – ниска цена, в големите търговски вериги, в най – голяма степен важи за формирането на така наречените фермерски пазари.


Постоянни и събитийни, организирани и импровизирани, те се радват на все по – голяма популярност сред хората в София. Нищо чудно в този смисъл не може да има, че на въпроса: „Посещавате ли фермерски пазари ?”, 62 на сто от запитаните отговарят положително. 38% пък избират негативен отговор.




Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

Свързани новини

реклама

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !