22.02.2009 16:05

100 бона в общинската хазна от такса „камиони“

Видян 942 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
100 бона в общинската хазна от такса „камиони“
много слаба слаба добра много добра страхотна

„Камионите са като ято...“. Такава перефраза на старата песничка, в която „шофьорите са като ято“ звучи съвсем на място, когато иде реч за движението в София и за опитите част от проблемите му да бъдат решени по нормативен път. 19` научи, че само за месец общината е събрала близо 100 хиляди от такси за тежките камиони.  


От първи януари тази година е в сила забраната тежкотоварни камиони да влизат безпрепятствено в центъра на града и в т. нар. първа зона. При необходимост за тежките возила от 4 до 8 тона се заплаща дневна такса от 50 лв. За тези от 8 до 30 тона таксата за ден е в размер на 150 лв. Фирмите, чийто камиони тежат над 30 тона пък се бъркат двойно повече – пропускът за ден за тях е 300 лв.


За сравнение - преди измененията пропускът бе едва 20 лв. за три месеца и фирмите го купуваха авансово. Днес, според запознати, те си позволяват да плащат едва за 2-3 дни.


Тапиите за вход издава столичната дирекция „Транспорт“. От КАТ после проверяват изрядни ли са возилата. Говорителят на столичния КАТ Любка Маринова не можа да каже засечени ли са нарушители или не. По-подробна информация сме можели да получим от шефа на отдел „Контрол на пътното движение“. Въпреки настоятелните ни опити да се свържем с него за коментар, не можахме да го открием. 


От своя страна шефът на дирекция „Транспорт“ Георги Дянков каза, че има чувствително повишение на приходите. Само за първия месец на т. г. в софийската хазна от тези входни такси са влезнали около 100 хиляди лв. За съпоставка - през миналата година са събирани средно на месец 8 пъти по-малко, около 12-13 хил. лв при това от тримесечни разрешителни, а не както сега от дневни. 


 Недосегаеми засега от новите правила остават автомобилите, които зареждат търговските обекти. Според наредбата колите до 8 тона, зареждащи търговски обекти в зона "Център" могат да правят това за конкретно посочен интервал от време, но не повече от два часа в денонощието.


„Вярно е, че фирмите, които зареждат магазините, било то хранителни или други, правят това по всяко време и създават хаос в движението“, призна на свой ред пред 19` шефът на транспортната комисия към Столичния съвет Радослав Тошев. Той обясни, че става дума за малки камиончета и затова наредбата не ги касае. Съветникът каза още, че засега не се обсъжда вариант за въвеждането на времеви зони, в които да бъдат зареждани търговските обекти.


Потърсихме за коментар зам.-кмета по транспорта Александър Цветков, като изтъкнахме пред него факта, че безразборното зареждане на магазините създава допълнителни трудности за движението в централните части на града. Цветков се съгласи, че това е така и каза, че на следващото заседание на транспортната комисия ще постави на обсъждане въпросът за определени часове, в които да могат да бъдат зареждани обектите. Вероятно времевите пояси ще обхващат ранните сутрешни и вечерните часове.


Транспортната комисия ще гласува в сряда да се отмени ли ограничителния режим за влизане на камиони в центъра, каза за 19` шефът на комисията Радослав Тошев.


Идеята била таксата за влизане в сърцето на София да е 300 лв., но не да е ежедневна, а за срок от три месеца, уточни общинарят. Тоест, за година тя да достигнела около 900 лв. с отстъпката, а не както било сега – 900 лв. за месец. По думите на Тошев след влизането в сила на новите правила в общината били постъпили стотици жалби – от съюза на предприемачите, от камарата на строителите и на много други.


Предвиждало се също в бъдеще таксите да се събират от Центъра за градска мобилност.



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com
реклама

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

.